Събития
Въпроси на представители от СДС предвидени за парламентарния контрол на 11-ти юни 2010г.
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР,
В условията на финансова и икономическа криза един от най - важните приоритети на правителството, е свиването на разходите.
В тази връзка бих желал да получа отговор за полезността на функциите, които изпълнява Селскостопанска академия.
По - конкретно очаквам от Вас отговор на следните въпроси:
1. Какъв е бюджета на Селскостопанска академия?
2. Каква е издръжката на Централно управление на Селскостопанската академия и за какво се разпределят средствата - заплати, коли, командировки, телефони, същински дейност?
3. Колко са звената в системата на академията (научни институции, опитни станции и др.);
4. Колко души са работещите в тях в т.ч. научни работници, технически и помощен персонал?
5. С какъв сграден фонд разполага Селскостопанска академия и съставните и звена?
6. С какво количество обработваема земя разполага академията в т.ч. и земите на институтите и опитните станции? Как се използва тя - за научна дейност, производствена дейност, отдаване под аренда?
7. Колко са научните звена (институти и опитни станции) в другите Европейски държави, сравними по територия с България?
8. Какво пречи след оптимизиране на научните звена те да станат част от Българска академия на науките и специализираните аграрни университети?
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР,
Определено считам, че самостоятелното съществуване на Селскостопанската академия е остарял (съветски) скъп модел, обслужващ вероятно добре интересите на ръководството, но не и тези на земеделските производители.
София, 27. 05. 2010 г. С УВАЖЕНИЕ:
Михаил Михайлов
2.Въпрос към Министъра на земеделието и храните от народния представител Михаил Михайлов относно: Програмата за развитие на селскостопанските райони на Република България 2007 - 2010 г.
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР,
В края на миналата година бяха подписани 72 броя договори по мярка 321 от "Програма за развитие на селскостопанските райони на Република България 2007 - 2010 г." .
Добре си спомняме думите на министър-председателя, отправени към кметовете на общините, които трябва да реализират проектите, че всяка злоупотреба дори с 1 евро ще ни представи в лоша светлина пред Европейския съюз. След няколко месечна подготовка започнаха процедурите по Закона за обществените поръчки за избор на изпълнител.
Голяма част от тези проекти са за подобряване на В и К структурата, която е средство за подобряване на живота в населените места.
Вниманието ми беше привлечено от проектите в община Димово, ИД номер 05/321/00437 и община Садово, ИД номер 16/321/00077, които съответно са за изграждане на канализация и пречиствателни съоръжения.
В тези проекти по един недопустим начин, включително и в официално обявените процедури по Закона за обществените поръчки е цитиран производителя на тръбите - предмет на доставката, като е използвана процедура неотговаряща на европейските стандарти, създаваща не пазарна среда и условия за корупция. В проекта на община Садово / ИД номер 16/321/00077/ е включен и критерий за предварителен подбор на кандидатите за положителен паричен поток за предходните години. Логиката на този критерий е тези фирми, които са извършвали инвестиция в периода, да бъдат отстранени, нещо което противоречи на официалната икономическа политика на Правителството.
Моят въпрос към Вас е:
Какво е извършило министерството през периода на подготовка на договорите с общините, а след това и в периода на подготовка на тръжната документация, за да бъдат отстранени всички недостатъци , както на проектите така и на тръжните процедури - за да бъдат те прозрачни, пазарни и честни, да изключват възможността за предварително заложен победител в процедурата?
София, 02 юни 2010 г. Народен представител :
Михаил Михайлов
3.Въпрос към Министъра на финансите от народния представител Михаил Михайлов относно:Отпадането на индивидуалните квоти на ваучери за храна в Република България.
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР,
С Решение № 180 от 01. 04.2010 на Министерския съвет, бяха одобрени мерки за подкрепа на заетостта, домакинствата, бизнеса.
Точка 38 третира премахването на квотния принцип между операторите на ваучерите за храна.
Навярно знаете, че България е единствената европейска храна с квоти за ваучери за храна. Регламентирането с квоти на една социална придобивка в натура не е редно. Необходимо е незабавна промяна на Наредба № 7 от 2003 г. в посока либерализиране на пазара за ваучери за храна. Не е нормално държавата и министерството на финансите да определят административно пазарния дял на операторите, което е в нарушение на свободната конкуренция и достъпа на потребителите до качествени услуги.
Два месеца по-късно искам да попитам, защо все още проблема с квотите за ваучери за храна не е решен и кога ще бъде либерализиран пазара на ваучерите?
София, 26. 05. 2010 .г. Народен представител :
Михаил Михайлов
Още по темата
СДС е за широко дясно обеди...
Националният съвет на Съюза на демократичните сили обсъди възможнит...
Божидар Лукарски ще награди...
Есета изпратиха младежи от София, Монтана, Пловдив, Бургас, Златогр...
Главният секретар на СДС се...
Съюзът на демократичните сили е единствената българска партия, пока...
СДС Перник стартира отпуска...
Всеки перничанин може да посети офиса на СДС и да си вземе издание ...
СДС Русе почисти част от кея
Членовете на СДС призовават русенци да създадат своя инициатива за ...
СДС ОТПРАЗНУВА СВОЯ 25 – ТИ...
Празненството започна от пл. Славейков и премина по сините стъпки д...
Реформаторският блок е един...
Стотици бургазлии изпълниха площада пред Общината и викаха „Побед...
Председателят на СДС Божида...
Председателят на СДС Божидар Лукарски присъства на официалната цере...
Реформаторският блок ще за...
Партиите от РБ, представители на "Протестна мрежа", студенти и учас...